דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים שנתי | הודעות חשובות! | אירועי השבוע הקרוב | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > קונסרב
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
קונסרב

 

קונסרב conserve

 

גיא גולדשטיין Guy Goldstein

 

4.7.10 - 22.5.10

 

(להגדלה הקישו על גבי התמונה)

 

 

פתיחה ושיח גלריה:

 

שבת 22.5.10 בשעה 11:30

 

 

המיצב 'קונסרב' מחבר מספר עבודות של גיא גולדשטיין שנוצרו בשנים האחרונות.

עיקר עבודתו של גיא כרוכה במעקב אחר אי-התכלותם של דברים. החומרים בהם הוא משתמש  הם חומרי יום-יום, חלקם לקוחים מתוך תרבות הצריכה: כלי פלסטיק חד פעמיים, יריעות סקאיי "דמוי עור", שקיות אשפה. כאלה שתכונת אי-התכלותם הפכה אותם לפסולים בעיני המודעות הסביבתית החדשה.

שותף לאחת מפעולות הטראנספורמציה הראשונות של גיא גולדשטיין היה מכרסם קטן, גרביל, שהשחיז את שיניו מידי יום בנגיסת צלחות חד פעמיות. שייריהן המפוררים של הצלחות, יחד עם הפרשותיהם של גרבילים, היוו חומר גלם לעבודה שהציג בעבר, מעין תיבה דמוית מזרן בעלת מראה פונקציונאלי מטעה. הצלחות הנגוסות נאספו כתצורות חדשות, אם תרצו צורות "זוכרות". הצלחת הנגוסה מקבלת מעמד חדש של אוביקט לתצוגה: היא מצולמת בהגדלה ניכרת, מודגשת בקווי המתאר שלה כנגד רקע ניטראלי, ממוסגרת ומוצגת על קיר בגלריה.

ה"חמורים" הנושאים על גבם יריעות סקאיי, מוארים בחלל במנורות קריאה ארוכות צוואר, הנראות כמו המשכם האורגאני. הן מביטות לעברם ומאירות אותם. הגופים העטויים עור מלאכותי מקבלים ממשות של יצורים היברידיים, מביטים וניבטים בו זמנית.

במבט ראשון נראה שגיא גולדשטיין מייצר איזור חפירות בארכיאולוגיה של העכשיו. חיבורים של צורות וחומרים, הלקוחים מתוך הקשרים יומיומיים שונים, מייצרים שורה של דימויים המעלים אצל הצופה שאלות ביחס למה שהוא "יודע" על הדברים: מתוך משך חייו, ניסיון חייו והסיפור שהוא נושא.

 

עכשוויותה של הארכיאולוגיה מתערערת בהצבתו בחלל של שולחן עץ לא מהוקצע, הנושא עליו מקבץ פרגמנטים המתקיימים לכאורה בשלמות הרמונית, ולמעשה מבטלים זה את זה: סדרת ספרי לקסיקון גרמני על תולדות התיאטרון מעתיקה את העבודה אל מרחב משמעות אחד. הסדרה מתחלפת בהמשכה בלוחות עץ פשוטים המדמים את הספרים ומערערים על תקפותם. כך פסלון החרסינה התומך בספרים, אוביקט בעל זמן היסטורי, נפגש בצמח עציץ פשוט, דבר אורגני בעל תוחלת חיים מוגבלת.

פרוות חיה המונחת שם, באותה קלילות בה נזרק מעיל על מסעד כורסה, היא נקודת התייחסות, מקרה מוות פתאומי הננעץ לתוך הסצנה כמו דז'ה-וו למשהו אחר, לעל זמניותו החזקה והפתאומית של המיצב כולו.   

פעולת האמנות של גיא גולדשטיין נחווית כמעט כמו הימנעות, או למצער נון-שלנטיות. העבודות שלו נראות כמו גילויים מקריים, כאילו עולם התופעות מספק לו די כדי לאסוף ולהציף דברים אל פני השטח. אלא שאלה הם פני שטח בלבד.  

צלילה העמוק-עמום של עבודת הסאונד, שיבוש של קול אנושי מהדהד המרעיד את שמשת החלון, מטעינה את החלל במתח דרמטי. האם הידיעה למי שייך הקול ובאילו נסיבות הוקלט תוסיף למשמעות, או אולי תסכן את כל המרקם העדין המתקיים בחלל במטען דרמטי עודף.

גם כך, בעבודתו של גיא גולדשטיין המשמעות נובעת מתוך האפיסטמה באופן שאין לטעות בה. די בפרווה מתה, דמוי-עור שרוט, כתב גותי ודברים המשנים צורה, אבל אינם מתכלים.

 

 

טלי כהן גרבוז                                                      Taly Cohen Garbuz

 

 

 

 

 

מזלג   fork

 

 

 

 

 

סכין   knife

 

 

 

 

 

 

צלחת     T01

 

 

 

 

ברושור התערוכה 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist