דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | קיץ לילדים | חגיגת דוקו קיצית | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > "אני מפה"
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
שיח גלריה - "אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
"אני מפה" - אמנים מקומיים

"אני מפה"

תערוכה לשבעה אמנים תושבי טבעון

 

דרור בן-עמי, חיה גרץ רן, ישעיהו גבאי

נונה אורבך, עידית לבבי-גבאי

רינה קמחי, רנה בקין

 

4.5.13 - 9.3.13

 

הפתיחה: שבת 9.3.13 בשעה 11:00

 

 

להגדלה הקליקו על התמונה

 

אוצרת: טלי כהן גרבוז

 

 

 

אני מפֹּה

 

בקריית טבעון מתגוררים זה שנים אמנים המנהלים קריירה, הכוללת תערוכות במוזיאונים והשתתפות בביאנלות בינלאומיות. למרות שהם עצמם מוכרים כאמנים וכמורים לאמנות, עבודותיהם מוצגות, בדרך כלל, הרחק מהמקום בו הם חיים ופועלים. בתערוכה זו משתתפים שבעה אמנים המציגים עבודות ציור, רישום, צילום ופיסול קרמי. התערוכה מאפשרת הזדמנות לצפות מקרוב בעבודותיהם מהתקופה האחרונה.

 

דרור בן עמי עוסק ברישום בפחם הנעשה בחלקו תוך חריטה. עבודות השחור-לבן שלו נושאות את עקבות הפציעה בנייר כמעשה אלים, המייצר דימויים עדינים בעלי אופי מורבידי, לעתים. דימויים מעולם חקר הטבע: כנפי פרפרים מוקפים ברשת עדינה של קורי עכביש, כנפי ציפור המרחפות ללא גוף, בן עמי מתבונן אל הפרט הקרוב בהתבוננות פסבדו-טיפולוגית ונוגע בשאלות על ממשות וארעיות.

חיה גרץ רן ממשיכה בחקר הגנאולוגי אודות קיומינו כאן. בציור פיגורטיבי הנשען על תמונות אלבום ותמונות זיכרון, היא שבה ומנכיחה את המתח שבין המיתוסים הציוניים הגדולים לבין האנושי, הנשי והיומיומי. גבורת תל חי, שדות חיטה מזהיבים, פסל אלכסנדר זייד וקבר שייך א בריק, כולם משמשים רקע לדמויות של ישראלים 'חדשים' וילדיהם, בהירי פנים, נידונים לחיות את המיתוס ושייכים-זרים לנוף.

ישעיהו (איש) גבאי עוסק בחקר צורה פשוטה המתפתחת מתוך גריד. הצורות משורטטות על גבי כרטיסיות חקר. כרטיסיית החקר נבדקת ומנותחת על ידי גבאי כמבנה ((STRUCTURE ארכיטקטוני. על גביה נוצרים טורים ושכבות המוגדרות בשוליהם במספרים, כסוג של מיפוי המייצר התמצאות.

נונה אורבך מייצרת, הפעם באמצעות צילום, כתב הנובע ממקורות עתיקים ומתרבויות שונות. שבלולים לבנים מונחים לאורכה של עצם בשתי שורות מקבילות, חמישה מכל צד, ומספרים את ראשיתה של הכתיבה האנושית, בספירה של רכוש. נוכחותה של אורבך כזו המארגנת את הדימוי המצולם הופכת להיות גלויה יותר בעבודות אחרות -  צילומי דיוקן עצמי בהם היא נוכחת-נעלמת כצל עובר.

עידית לבבי גבאי הולכת צעד נוסף בגילוי חצר קיבוץ מרחביה, כערש לידתה הפרטית וכערש הציונות החקלאית. בדומה לעבודותיה המוקדמות, גם כאן אוביקטים יומיומיים חוזרים ונטענים במשמעות. בעבודותיה האחרונות האוביקט מקבל רמה נוספת של הפשטה והופך חלק ממבנה קומפוזיציה מורכב. הדרמה של היומיום מובלעת בתוך תצריף של צורות: האסם, גרעיני התבואה, סליל חוטי הצמר, כולם שבים ומוטלים אל הבד בתהליך בלתי נגמר של חיפוש.

רינה קמחי עוסקת בפיסול קרמי במגוון סוגים של חומר. הדימויים שהיא מייצרת נמצאים על גבול דק בין הממשי למדומיין. פסלי הברושים בתערוכה מייצגים צורת ברוש על כל משמעותה בהקשר המקומי ובכל זאת אינם נכנעים לגמרי לצורה, אלא נשארים בגדר דימוי מופשט, בעל פוטנציאל התחלקות לפרקיו. כך גם הגופים האליפטיים הבהירים הקרויים 'מסכות', נאמנים לצורה הגולמית ומיצרים הבעת פנים ברמיזה זהירה של עין או פה.

רנה בקין מציירת על גבי פורמטים בגדלים שונים עבודות שחלקן לקוח מהשפה הטיפולוגית של צילומי אוויר. פענוח מבט-העל המרוחק שלה מעמת את הצופה עם סימנים המושרשים בזיכרון המשותף של אנשי המאה העשרים: שורת פסים החוצה ציור בתוך רישום דק של צורות דמויות אבן, טורים מתעקלים של בני אדם המשורטטים בתוך סביבה כאוטית, בני אדם, כמו אבנים, משוטטים אבודים בתוך סבך ללא מוצא, כל אלה אינם מותירים ספק בנוגע לקשר לשואה. הטיפול בזיכרון השואה בעבודותיה של בקין נעשה  בהסמלה ובהרחקה אל מחוז מיפוי וההפשטה.

השיח אודות יחסי פריפריה-מרכז חוזר וממצה את עצמו לאורך השנים ובכל פעם מחדש. במקום ממנו זמן הנסיעה אל המרכז הוא שעה אחת בלבד, נראה שהפריפריה נותרה דבר של תודעה.

 

טלי כהן גרבוז   27.3.13

 

 

להגדלה הקליקו על התמונות

 

 

רנה קמחי, חגור, קרמיקה שחורה

 

 

 

 

 

 

דרור בן עמי, מנדלה, פחם על נייר

 

 

 

 

 

 

נונה אורבך, אמן ומודל, הדפסת כסף

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רנה בקין, קטעי נוף, טכניקה מעורבת

 

 

 

 

 

 

 

 

חיה גרץ רן, ציון, שמן על בד


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist