דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | קיץ לילדים | חגיגת דוקו קיצית | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > טיטאטאן
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
"טיטאטאן - חזק כמו אדמה" : עדי מזרחי

טיטאטאן - חזק כמו אדמה

עדי מזרחי

תערוכת צילום ווידאו

20.7.13 - 28.9.13

 

הפתיחה: שבת 20.7.13 בשעה 12:00

 

 

 

התערוכה 'טיטאטאן' היא כתיבת דיוקן במספר פרקים. עדי מזרחי פותחת בפני הצופה מבט פרטי אל חייה, שברגע גורלי פנו לעבר תאילנד. משמעות המילה טיטאטאן בתאילנדית הוא 'חזק כאדמה' וזהו שם משפחת בן זוגה של האמנית.

התערוכה מתפצלת למספר מבטים מתווכים, המקיפים את מורכבותו ועוצמתו של המפגש בין התרבות המקומית, תרבות מהגרים, למזרח הרחוק, הנתפש כמקומו של הזר והאחר.

בתערוכה שלוש סדרות צילומים בשחור לבן ובצבע ועבודת וידאו.

הצגת תערוכה זו התאפשרה במסגרת 'בחירת האוצרת' מתערוכת בוגרי המכון לאמנות, מכללת אורנים, בשנת 2012. זוהי מסורת המתקיימת מידי שנה, במסגרתה מציעה גלריה מרכז ההנצחה בטבעון פתח ראשון אל עולם האמנות לסטודנטית מצטיינת.

 

טלי כהן גרבוז, יולי 2013

 

 

טיטאטאן - חזק כמו אדמה

עדי מזרחי - תערוכת צילום ווידאו

 

התערוכה 'טיטאטאן' היא כתיבת דיוקן במספר פרקים. עדי מזרחי פותחת בפני הצופה מבט פרטי אל חייה, שברגע גורלי פנו לעבר תאילנד. משמעות המילה טיטאטאן בתאילנדית היא 'חזק כאדמה' וזהו שם משפחת בן זוגה של האמנית. הוא הוענק לאחד מאבות השושלת על ידי המלך כאות הערכה על מסירותו לקהילה.

התערוכה מתפצלת למספר מבטים מתווכים, המקיפים את מורכבותו ועוצמתו של המפגש בין התרבות המקומית, תרבות מהגרים, למזרח הרחוק הנתפש כמקומו של הזר והאחר.

 

סדרת צילומים בשחור-לבן מתעדת את דאם, בן זוגה של עדי, במרחב הפרטי של הבית. זהו מבט קרוב, אינטימי, שיח אהבה שקט שמתנהל בין המתבוננת למושא מבטה. התוצאה היא מעין היפוך תפקידים למסורת צילום בנות הזוג שרווחה בצילום האמריקאי במאה ה-20: המבט של עדי מזרחי נבדל ממבטו של סטיגליץ אל אשתו, הציירת ג'ורג'יה או'קיף, הנראה לעתים חודרני ומטריד. מבטה אף אינו דומה לזה של צלמים אחרים,  שנשותיהם שמשו מודלים / אוביקטים לייצוג סכמות של יופי נשי. עדי מזרחי מביטה אל בן זוגה כגוף אל גוף. נוכחותה בצילום מורגשת כפיסית גם אם אינה מופיעה בו. כך הופכים פניו וגופו של דאם מדבר אחר להתבונן בו - לחלק בתוך מערכת של אהבה ואינטימיות.

הדירה המשפחתית הצנועה ונטולת הגינונים, חדר השינה, המקלחת, אלה המקומות בהם מתנהלים חייהם של בני הזוג. זוהי מציאות יומיומית לא הרואית שדווקא בתוכה נוצרים רגעי חסד של צילום מלטף ונוגע.

 

בעבודת וידאו, גם היא בשחור-לבן, נראה דאם, שף במקצועו, כשהוא לש בצק בתנועה אינסופית. הצופה נדרש להישאב אל משך זמן אחר ולעקוב מקרוב, פריים אחר פריים, אחרי פעולה אנושית בסיסית של הכנת לחם.  

 

ביקורים בבית משפחתה החדשה של עדי מזרחי בתאילנד הניבו סדרה של עבודות צבע המתבוננות בבית, בפרטים טריוויאליים ובייצוגי זיכרונות ומסורות שהופכים להיות שלה. בני הבית נעדרים מהצילומים, אבל נוכחותם ולכידותם מתקיימים באמצעות פרטים המושכים את עינו של המתבונן. כאן המצלמה הופכת להיות כלי חוקר, תר אחרי שורשים ואחרי מבנים ויזואליים, מוכרים וזרים אחד. המצלמה של עדי מזרחי מדלגת מעל מהמורת מבטו של התייר המתבונן באחר, השונה והזר ומשתפת את הצופה בחוויית הגילוי.

 

גוף עבודות שלישי מוצג במבואת הגלריה. סרט שהוקרן לראשונה לפני עשר שנים, אונג באק (ראש בודהה) , מתאר את מסעו של צעיר כפרי מומחה לאגרוף תאילנדי, לבנגקוק, כדי להשיב את פסלו הקדוש של בודהה, שנשדד על ידי אספן אמנות. בזכות האמונה בבודהה, המייצג את הטהור והטוב, הנעורים הכפריים והתמימים מנצחים את שחיתותה של העיר הגדולה.

עדי מזרחי תיעדה רגעים מתוך הסרט ויצרה נקודת מבט המכפילה את עצמה: מבטו (המבוים) של הצעיר החזק והתמים הופך להיות מבטה שלה אל סביבה אנושית חדשה והומה, בעיר זרה.

 

הצגת תערוכה זו התאפשרה במסגרת 'בחירת האוצרת' מתערוכת בוגרי המכון לאמנות, מכללת אורנים, בשנת 2012. זוהי מסורת המתקיימת מידי שנה, במסגרתה מציעה גלריה מרכז ההנצחה לאמנות ישראלית פתח ראשון אל עולם האמנות, לסטודנטית מצטיינת.

 

טלי כהן גרבוז, יולי 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist