דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | קיץ לילדים | חגיגת דוקו קיצית | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > "אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט

 

 

אנתולוגיה - נעמה בן יוסף

 

המושג 'אנתולוגיה' נקשר, בדרך כלל, לאסופה של טקסטים ספרותיים, גם אם ביוונית עתיקה משמעותו 'זר פרחים'. המושג הושאל לתערוכה של נעמה בן יוסף כיוון שהיא אסופת עבודות מהשנים האחרונות. האלמנט הסיפורי הוא אחד הדברים המרכזיים העומדים כשאלה בתערוכה.

 

נעמה בן יוסף פועלת על קווי תפר שונים: בין ציור לצלום, בין הממשי למדומין, בין המדַבר לנאלם. חלק מהעבודות הוצגו במקורן כפעולה שיצרה או שינתה את הדימוי בזמן אמת, ובתערוכה הן מופיעות עם עקבות הפעולה. באחת העבודות החשובות בתערוכה האמנית צילמה את עצמה על רקע טפט אדום פרחוני, כשלשפתיה מסקינטייפ עם ציור ריצ'רץ' סגור. היא מחזיקה בידיה עיגול ומביטה הצידה, אל הצופה, בעין מצוירת. עבודה זו הוצגה כשאל הצילום הוצמדה מכונת ציור, שבפעולה מכנית שירטטה על גבו מעין דוגמת תחרה. תוצאות פעולת המכונה נמצאות בתערוכה. כך אף דימוי הארנב השחור, שהוצג לראשונה כשהוא 'נוזל' אל רצפת הגלריה ויוצר שלולית פלסטיק שחורה לרגליו.

 

העבודות של נעמה בן יוסף נושאות עליהן מראית עין של קלילות, מעין קריצה לצופה לבוא ולהתקרב אל המוכר, אז הן מערערות באחת את הרגלי הראיה שלו. קעקועי גוף קטנים ומושקעים או ציטוט מיניאטורי של אמנות נוצרית הופכים לדבר המרכזי, מבלי לצמצם במעט את נוכחותו של הנושא אותם. השולי, לכאורה, מתגלה כשהוא מנהל מערכת יחסים מוזרה עם מי שנושא אותו על גופו. כל מה שהעין מצפה לראות בצילום עובר הזרה.

 

העבודות בתערוכה 'אנתולוגיה' אינן מספרות סיפור. לפעמים נראה כאילו המסקינטייפ המודבק לפי האמנית הודבק גם לעבודות האחרות וכך מה שנראה כהתחלה של סיפור שראוי לספרו, נשאר כפי שהוא. יוצא ש'אנתולוגיה' היא בעצם סדרה של הסטות מבט מהמרכז הממשי למרכז  מדומין; מה שהיה אמור להאמר אולי נאמר כבר בכל כך הרבה אופנים, שהפעם הוא מחייך ושותק.  

 

בדף שליווה את התערוכה שהציגה בן יוסף יחד עם דני יהב בראון, By the Pricking of my Thumb   (בנעיצת אצבעי - על פי סיפור של אגתה כריסטי), תיארה אוצרת התערוכה, עפרה חרנם, את העבודות כ"שהייה משועשעת במרחב התעלומה". נראה שאין דרך קולעת מזו לתאר גם תערוכת יחיד זו.

 

טלי כהן גרבוז

ספטמבר  2014

 

 

me

 

 

 

moran

 

 

 

swimsuit

 

 

 

drewing

 

 

 

נעמה בן יוסף

 

 

 

 

נעמה בן יוסף


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist