דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | קיץ לילדים | חגיגת דוקו קיצית | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט

 

 

 

חיות רחוב  

ליבי קסל,  טליה סיוון

גלריה מרכז ההנצחה לאמנות ישראלית עכשווית ממשיכה במסורת של חשיפת אמנות צעירה וגופי אמנות הפועלים מחוץ למרכזי העשייה הגדולים.

 בתערוכה 'חיות רחוב' משתתפות שתיים מחברות גלריה 'האגף' הפועלת באזור נמל חיפה. מושאי  התיעוד של שתי האמניות הם הקרובים אליהן והמקיפים את חייהן. מתוך העבודות בתערוכה עולה תמונת אורח חיים המזכירה במשהו את קבוצות האמנים האידיאולוגיות שהתכנסו בפריז בעשורים הראשונים של המאה שעברה, דוגמת הדאדא והסוריאליסטים.

הד לקרבה זו ניתן אף לשמוע בצלילי האקורדיון המתנגנים בסרטה של ליבי קסל, 'סרט מלחמה', המוצג בחדר הפרויקטים.                         

 

טלי כהן גרבוז, אוצרת התערוכה

 

________________________________________________________

 

נקודת המוצא של התערוכה היא חברות ושותפות גורל.

האמניות המציגות בתערוכה הכירו והתיידדו בעיר התחתית בחיפה, ברחוב הנמל 51, בשנת 2008.

בבניין דירות מנוכר, באזור שרובו מפעלים ומחסנים, בין השוק הטורקי לשוק הימאים, עם היסטוריית הנמל והימאים שהסתובבו שם בעבר, מצאה את עצמה קבוצה קטנה של אמנים פלסטיים ומוזיקאים מתגוררת בסמוך אחד לשני. מהר מאוד הפכה השכנות לקשר אמיץ שהוביל לאינספור פעילויות אמנותיות, לחיים בשותפות ולהבנה שהיצירה והחיים אחד הם.

 

האזור בו חיו וחוו בצורה יומיומית הפך להיות מעיין היצירה העיקרי של ליבי וטליה. המשפחה הקטנה שנוצרה דרך שכנות, באזור בו אין נפש חיה בלילות, הקמת בר וגלריה שמשכו אליהם טיפוסים שונים ומשונים, כל אלה תועדו עד מהרה בחמלה ובאנושיות דרך עין המצלמה של ליבי, או ביד הרושמת של טליה והיוו מקור להשראה בלתי פוסקת ועדות לרגעים מסוימים שהתרחשו בין האמניות לסביבתן.

 

בין מדיום הציור לצילום קיים, אמנם, פער גדול, אך האהבה לחומר המתועד קושרת את שתי האמניות בחיבור עמוק.  

קסל משתמשת בעיקר בפילם, לעיתים כזה שתוקפו פג. לרוב היא מצלמת ללא בימוי או שימוש בתאורה מלאכותית. ברגע מסוים היא תרגיש שזה הזמן או המקום להנציח ופשוט תוציא את המצלמה ותלחץ... ללא הכנות וגינונים, אלא רק מתוך רצון לתיעוד ואהבה גדולה למצולמים. במקום הדפסות צילום קלאסיות, קסל מדפיסה את עבודותיה על גבי מדבקות, בטכניקה המזכירה שלטי חוצות.  הסיבה לכך נעוצה באיזה רצון לקעקע את הרגע, כמו ילד המצמיד מדבקה מעל למיטתו כדי שתישאר לעד.

 

סיוון מתרגלת פרקטיקה קלאסית של עבודת אמן מול מודל, אלא שכאן מדובר באותן דמויות, בחברים ובמשפחה. המפגש אינטימי ולעיתים נמשך מספר שעות בהן היא מפסלת את הדמויות בטכניקה קלאסית. רישומיה נעשים ברוח הרגע, ללא העמדה והכנה וכך הם מחברים בין מלאכת הצילום לפיסול.

בניגוד לתצלומים, המתעדים רגע קריטי (אם כי יומיומי עבור החבורה), אצל סיוון הרישום יתעד רגע קטן, פשוט אך ריאליסטי.

 

לא פעם יופיעו אותם אנשים בעבודותיהן של קסל וסיוון, כולם חלק ממשפחה מתרחבת שמוסיפה עוד ועוד אנשים, כולם מתקבצים בעיקר כדי לחיות את החיים הקטנים והיפים שנוצרו באווירה של העיר התחתית. תפאורה ענייה, עלובה, לעיתים מלוכלכת ודמות ראשית בהתרחשויות החבורה בשש השנים האחרונות.

 

המפגש בין העין של האמניות והמתועדים שלהן נותן לנו הצצה לחיים של מישהו אחר, מכניס אותנו כאורחים לרגע לסיפור שאינו נגמר ועדיין ממשיך להתרחש, נותן לנו הצצה לתקופה ומקום ספציפיים.

 

התערוכה מציגה מגוון מדיומים ודרכי תצוגה המהווים חור הצצה לעולמן של קסל וסיון, עולם שלם אשר מתפרק לרישומים, צילומים ופסלים וכולו חגיגה של היומיום.

 

.טליה סיוון וליבי קסל הן ממקימות גלריה האגף והאגף השני בעיר התחתית חיפה

 

 

עידו מרקוס

אוגוסט 2014

 

 

 

ליבי קסל. טליה ברחוב

 

 

 

ליבי קסל. דניאל בערב בר

 

 

 

טליה סיוון. בירה ראשונה

 

 

 

טליה סיוון. בירה שנייה


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist