דף הבית | עונת התרבות תשע"ט | לוח אירועים | קטלוג וספריה | הודעות חשובות! | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > דורית רינגרט
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
סיורי אמנות
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מזיגה" ; "בלוז צבעוני"
"מי מכיר את האיש שבקיר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
דורית רינגרט : אל המגדלור

'אל המגדלור' :  רישומים למרת רמסיי

 

לפני שנים התחלתי לקרוא בספרה של וירג'יניה וולף אל המגדלור בתרגומו של מאיר ויזלטיר. הקריאה הייתה לי קשה והנחתי לספר בידיעה שאחזור אליו. כריכת הטורקיז ועליה צילום פסל הזוג הצופה אל הגלים מאת הנרי מור, נכחה, נשכחה, ואיכשהו תמיד חזרה והופיעה בין הספרים.

יתכן שזה הזמן. הקריאה כעת מלווה ברישומים ובהדפסים העולים בזיקה לטקסט, ונדמה כי תמשיך לבקש עוד ועוד דימויים.

 

התערוכה פורשת עבודות שנעשו בזיקה לפרק הראשון:  החלון,  בו מתבוננת וירג'ינה וולף בערב אחד בחיי משפחת רמסיי השוהה בבית קיץ על חוף הים באחד מאיי סקוטלנד הצפוניים. האב, פרופ' לפילוסופיה, משוחח עם תלמידים וקולגות במרפסת, והאם עסוקה עם בנה ג'ימס, הצעיר מבין שמונת ילדי המשפחה, בעבודות יצירה, גזירה והדבקה.

ג'ימס משתוקק להפליג למחרת אל המגדלור, מה שמעורר מחלוקת בין ההורים. האב הרציונאלי קשוב לתחזית מזג האוויר ומבטל את האפשרות ליציאה אל הים, והאם מנסה להחזיק בתקווה ולהחיות את הכמיהה  והרצון של בנה.

בתחילת הפרק מתארת וירג'יניה וולף את ג'ימס הילד כמי: "...שהשתייך, אפילו בגיל שש, אל אותו שבט עצום שאינו יודע להפריד רגש אחד מאחר...."[1] אך דומה שכך מתנהלות גם הדמויות האחרות. 

השיחות ביניהן קצרות, משפטים חטופים, האירועים החיצוניים מינוריים. לעומתם מתוארים באריכות  רצף המחשבות והרגשות הנפתלים והלא מדוברים, ומהווים את עיקר ההתרחשות.

וירג'יניה וולף ערה במיוחד לטרנספורמציה ולשינויים בתודעת הדמויות, והדיוקנאות שמתקבלים נבנים מהצטברות רישומי זרם התודעות של הנוכחים ומתוך פרישתן של מספר נקודות מבט.

לעיתים נראה כי וירג'יניה וולף מרמזת על כוחה של מחשבה לברוא ולייצר מחשבות אצל האחר. אז נחשף אופיין הלא אוטונומי של החשיבה וההוויה.

 

מרת רמסיי, האם, נעה בין באי הבית והגן. עסוקה בארוח, בהקשבה למשרתת, לבעלה, לתלמידיו ולילדיהם. או אולי איננה עסוקה, אולי היא נעה בין הנמצאים, ופשוט נוכחת, פשוט נמצאת?

 

אבל לא, היא עסוקה. עסוקה כיון שהמחשבות שלה אינן מרפות, כל רחש מעורר ומציף בתוכה זרם של תחושות ומחשבות הגואות ומאיימות להציפה. היא דואגת.

מבלי שאשים לב, מרת רמסיי חוזרת שוב ושוב בעבודות. "מה כל העניין הזה שלך עם מרת רמסיי?", שואלת טלי כהן גרבוז, ואני אפילו לא מבינה שהיא כל כך נטמעה בי.

 

עיקר העבודות מעלות את דמויותיהם של מרת רמסיי, בנה ובעלה.

האם נדמית על ידי הבן לעץ פורח, נוכחותה הקורנת מושווית לאורו של המגדלור המאיר ומכוון את המפליגים. מחשבותיה צפות ושוקעות בעוד היא נעה בין תחושות של ייאוש ובדידות לרגעי יצירה והתהוות עם הנמצאים.

בין האב לבן מעמידה וירג'יניה וולף סכין ובין מרת רמסיי לבעלה היא מציפה את שאלת ההזדקקות והאהבה.

 

דורית רינגרט,  מאי 2015 

 

 

 

התערוכה בתמיכת הרשות למחקר ולהערכה

אורנים המכללה האקדמית לחינוך  

ובחסות האגף לאמנות פלסטית, משרד התרבות והספורט              

 



[1] וולף, ו' (1975), אל המגדלור, עמ' 7 . תר: מ' ויזלטיר. תל אביב: סימן קריאה

 

 

קטלוג התערוכה

 

 

 

דורית רינגרט, מתוך אל המגדלור, רישומים למרת רמסיי

טכניקה מעורבת, 2015

 

 

 

 

דורית רינגרט, מתוך אל המגדלור, רישומים למרת רמסיי

טכניקה מעורבת, 2015

 

 

 

 

דורית רינגרט, מתוך אל המגדלור, רישומים למרת רמסיי

טכניקה מעורבת, 2015


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist