דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | הודעות חשובות! | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > מוצק SOLID
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
סיורי אמנות
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מזיגה" ; "בלוז צבעוני"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
מוצק SOLID

מוצק SOLID

ציור, צילום, וידאו והצבה בחלל

יעל אורן-סופר | הדר סייפן | אלה ליטביץ

5.9.15 - 18.7.15

 

 

פתיחה ושיח גלריה:

שבת 18.7.15 בשעה 12:00

נעילה: 5.9.15

אוצרת: טלי כהן גרבוז

 

קטלוג התערוכה

 

מוצק

 

שתי סטודנטיות שסיימו בשנה שעברה בהצטיינות את החוג לאמנות במכללת אורנים מציגות יחד בתערוכה. קשה למצוא מכנה משותף ביניהן, ובכל זאת הוא נמצא שם מאחור, בנחישות לעשות אמנות ובאופן בו האישי נטמע בתולדות האמנות ובתולדות הארץ הזאת.

 

יעל אורן סופר מציירת על עץ, על מצע של קרמיקה, היא מציירת דיוקנאות, בעלי חיים ברגע מסוים מאוד של הבלחת אור או זיכרון, גולות צבעוניות שמפתות להתקרב אליהן, קלות ואווריריות אבל גם משמרות את כוח הכבידה.

עבודת האמנות של יעל קשורה במידה רבה גם בפעולה עצמה, בחלק מהעבודות במאבק עם חומר שבו ברגע מסוים היא מניחה ומאפשרת לו ליזול, להישרף, להיכבש ולשנות צורה.

עבודות אחרות מכליאות על גבי הדיקט רישום כמו-ילדי יחד עם ציור בוגר ומדויק. באופן כזה היא יכולה להתבונן מהצד בשברי חלום או זיכרון ילדות, או להעלות דמות מתולדות האמנות שתיכנס בטבעיות לתוך ה'קרקס לרגע' שבראה.

בגולות הזכוכית החוזרות בעבודותיה של יעל ישנו כובד שמושך את נושאיהן, המשורטטים בקו ילדי, למטה, אל המקום בו זיכרון הילדות הקל הופך להיות משקע כבד, שקוף למחצה, שאינו מסגיר.

 

עבודותיה של הדר סייפן, בת קיבוץ דפנה, מבקשות להגיב לסביבות אזרחיות שנוכחת בהן אדריכלות המיועדת למיגון. במהלך עבודתה היא מנסחת את המקלט כמרחב פורמליסטי נוקשה ומצומצם ששוהיו מתקיימים בו בתודעה זמנית. מזרנים עירומים נערמים והופכים להצבות המצולמות ומטופלות עד לפרט הקטן ביותר. המקלט של הדר חסר מקום וזמן אך הוא מדויק כשבר ברור וחד, כאות מבשר סכנה מיידית וכחלק מה'ביחד' הקיבוצי, שנפרט לערמה מסודרת או התקפל לתוך תאים זהים ונטולי זהות. בתוך תהליך העבודה סייפן אף מתעדת, בצילום מטופל. בסדרה אחרת הופכים פתחי האוורור של ממ"דים חדשים בשדרות ובנתיבות, הבולטים בזרותם לאדריכלות המקומית, לדפי קטלוג מתוך מניפת צבעים, הצעה צבעונית ומפתה לקניינים.

 

כמי שמטפלת, בין השאר, בעניינים הקרובים לאלה של הדר סייפן, בחרנו להציג עבודות מהזמן האחרון של אלה ליטביץ. אלה, בוגרת בצלאל היוצרת כיום באירופה, התחילה מפעולה של קיטלוג דמוי ארכיוני של שפה הנגזרת ממלחמה. שכבות זיכרון המלחמה הפכו, בעבודה של אלה, לשכבות ארכיאולוגיות שכיסויין לעולם לא יצלח בנוסח 'שיני הזמן'. משהו יישאר תמיד לעמוד שם, נושא משמעות ורווחים פוליטיים. בתערוכה היא מציגה צילום אחד מתוך הפרויקט HABIT/AT, במהלכו צילמה מקלטים בצפון גרמניה שעברו הסבה לבתי מגורים. בפרויקט זה היא המשיכה את עיסוקה בהתבוננות וחקירה של השרידים המצויים בכל מקום מתחת לפני השטח. הבטון, שעם השנים הולך ומתחזק, צץ גם כאן מבעד לתפאורת היומיום הזוכרת רק לפרקים.

 

בעבודת הווידאו, שהוצגה לראשונה בברלין ב-2011 ומאוחר יותר במוזיאון הרצליה, אלה מתעדת הרס של בונקר ענק בצפון גרמניה, במטרה להפכו לבניין מגורים. הצופה הופך להיות שותף בפעולה האלימה של מחיקת הזיכרון באמצעות כלי הרס כבדים.

 

טלי כהן גרבוז

יולי 2015

 

 

יעל אורן סופר, פיטסבורג, שמן על דיקט 2015

 

 

 

יעל אורן סופר, ללא כותרת, שמן ופנדה על דיקט 2015

 

 

 

הדר סייפן, רזידנסי במקלט ציבורי, תצלום מעובד, 2014

 

 

 

הדר סייפן, Northern Lights , תצלום, 2014

 

 

 

אלה ליטביץ, ללא כותרת (גרמניה) , הדפסת פיגמנט ארכיונית, 2011


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist