דף הבית | הספריה הדיגיטלית הישראלית | עונת התרבות תש"פ | לוח אירועים | קטלוג וספריה | דרושים | הודעות חשובות! | צור קשר | פייסבוק | כרטיסים |
דף הבית > גלריהתערוכות בקומה העליונה > "רישומי ברזל" אנדרי עדי קסלר
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
"בא והולך" אביחי ניצן
"בדרך מאיזמיר"
"במילים אחרות" הלל לוטקין
"גדיד"
"געגוע"
"דמויות"
"השקפת עולם"
"טבעון בעיניים שלי" 2017
"טבעון בצבעי מים"
"כמו שאני רואה" - רותי ארז
"מגוון האריגה"
"מרוקו שלי" - תמר מגדל
"מרקמים" - חנה שפרלינג
"עונת הרחצה" יעל לנדאו
"עקבות בזמן" עדה טרקל
"צבעי הזמן" - אבי קשת
"ציפור הנפש"
"צלחות געגוע"
"רישומי ברזל" אנדרי עדי קסלר
"שורשים וכנפיים"
Made in Berlin
בין הזיוף לאמת - שרה ריי
גלוי ונעלם
דיטה יעקובוביץ
זאב לבינגר
לא תרצח
ליליאן ויסברגר
סדרות - צילה גולדשטיין
עולם שנעלם
צבעים של תקוה
צורה - דימוי - משמעות
שירה אודסר
שכרון צבעים
תערוכת ציור אמנון גרדי
רויטל כצנלסון
קולאז' - צביה דסה
אסף סולומון
"ספארי מקומי"
ויש ביננו בית - שחר קובץ
צבעים נוגעים במים
ציור ופיסול בברזל
לימור מזוז - ציורים
קרני הוכשטטר - פשוט
שמואל הכט
נעמי זך
יפה שמר
גילית לוין רונן
"מהגג" - עפרה קנה
"על כנפי החומר" - הסדנה בהנחיית יוקי צוק
תערוכת סטודיו נורית דרייזין
"במרחק לחישה" - רות שצמן
"פי 9" - תערוכת הדפסים
"קלוז-אפ : נוף" : אלינור רותם
"קם ולא נשלם ..." - 25 שנה למרכז ההנצחה
"התמזגויות"
"סיב ושיח"
"אנחנו וחיות אחרות" - סטודיו נורית דרייזין
"נופי התנ"ך" - ברכה אביגד
"באותה הרוח"
"קצת מכל דבר" - סשה פרטקה
"סובב" : רותי איל אילן
"בדרכי" : אגנס (אגי) פריד
"בית שני" : מיצירות עובדי ומתנדבי מרכז ההנצחה
"חשיפה ראשונה" - תערוכת צילום
תערוכת ציור - עירית אור ארז
תערוכת ציור - לאה עתיר
תרצה ולנטיין - גדרות תחרה
מיכל סדן : גן התענוגות
שחיטה כשרה
"שיגרה" - רונית שלח
סרנדה למוכרת מזון
אמנות האריגה והטקסטיל
סיורי אמנות
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
רישומי ברזל | אנדרי עדי קסלר

 

רישומי ברזל

אנדרי עדי קסלר

הפתיחה: 18.5.19

הנעילה: 2.7.19

 

 

 

רישומי ברזל / אנדרי עדי קסלר

 

אנדרי עדי קסלר, תושב הרדוף. נולד 1982 בירושלים וגדל במושב רמת רזיאל. אחרי הצבא למד נגרות ומספר קורסי רישום בירושלים. בשנת 2008 החל ללמוד אמנות בסמינר "דרך האמנות" בהרדוף. בשנים 2015 - 2019 למד לימודי הנדסאי אדריכלות בביה"ס להנדסאים בטכניון. כיום עוסק באדריכלות.

הציג תערוכת יחיד ותערוכה זוגית בגלריה "מירווח" בהרדוף והשתתף בשתי תערוכות משותפות בגלרית "טל" בכפר ורדים ובתיאטרון עכו.

 

בתערוכה אנו פוגשים מגוון טכניקות וחומרים. שני סוגים של 'רישומי ברזל', המורכבים מרשת לול ומברזל בניין, עבודות המקבלות ביטוי אסתטי של רישום. לצידן כמה רישומים בפחם ובעט, המאופיינים בדחיסות קווית ובצורניות שאותן ניתן למצוא גם בעבודות הברזל עצמן. 

 

קסלר בונה קומפוזיציות מבניות, לא כולן מאוזנות, אך בכולן ניכר החיפוש הצורני אחר הרמוניה. העבודות בברזל הבניין חדות ומדויקות, שואפות לפרספקטיבה ולמה שמכונה "התיאור הנכון", ויחד עם זאת הן נחתכות בקצוות בפתאומיות. רישומי ברזל הבניין אינם משמשים כאן שלד חזק ומוסתר, שעליו יבואו הקירות והטיח. להיפך, ברזל הבניין הופך למעטפת החיצונית, ליצירת האמנות עצמה. המבנים מברזל הבניין מציגים מבוכים מסקרנים ומסובכים, לאו דווקא בהירים ופתורים. בניגוד לעבודות ה'נקיות' של ברזל הבניין, הדימויים הנוצרים מרשת הלול, אינם חדים כי אם מעורפלים, רב-שכבתיים. האלמנטים האדריכליים מרומזים, מטושטשים מקרוב, ורק המרחק מגלה אותם.

 

קסלר לא נכנע לדו-ממד של הקיר. הקומפוזיציות והדימויים טומנים בחובם איזו מציאות אסתטית, בלתי קונקרטית, והם מזמינים את הצופה לנוע בתוכם ולמצוא במרחביהם איזו מהות פנימית. "רצון להנכיח מציאות רוחנית בתוך מציאות חומרית", מסביר האמן.

 

ביצירות העשויות רשת לול הדימוי נוצר בקשירה ידנית של שכבות החומר אחת על גבי השניה. בטכניקה זו, התהליך מתבצע דרך התמודדות עם דוקרניות החומר וניסיון מתמיד לרככו, להפכו לצורה "יפה". התוצאה היא אכן דימויים מרוככים, אשר השכבות מעניקות להם אשליית עומק וכמו כן אפקטים של אור וצל.

 

שני מרכיבים משמעותיים מאפיינים את שתי הסדרות: האסתטיקה המשאירה את חומר הגלם גלוי לעיני הצופה; והעובדה כי הדימויים אינם ממוסגרים, ושוליהם כאילו מבקשים להימשך אל המרחב שמעבר להם. רשת הלולים מתנפנפת ברישול-מה על הקיר, והברזל מרותך באופן שאינו מהוקצע. הבחירה האמנותית הזו מביאה עמה יכולת לעקוב אחר יד האמן העובד, מקרבת את הצופה לתהליך העבודה ומדגישה את הבחירה בחומרים תעשייתיים, "נמוכים" ולא חומרים מסורתיים בתולדות האמנות. היעדר המסגרת, מבקש להטמיע את הדימויים במרחבים שבהם הם ממוקמים, בכל פעם זה מרחב חדש, כאילו להציע פרשנויות רבות לתפישתם בהתאם לסיטואציה בה הם נתונים. יש בכך ניגוד למבנה אמיתי הבנוי במקום ספציפי ורק בו ודרכו נוצרות בו המשמעויות. אנו עדים לתהליך אמנותי ראשוני המבקש לחתור תחת מושג השלמות, או הסופניות של הצורה והמבנה. הדימויים מתהווים לעינינו כפי שהתהוו במוחו של האמן. אין הם סוף פסוק, כי אם אבן-דרך.

 

קסלר טוען כי ביצירותיו קיימות "איכויות הפוכות" והוא מביא אותן לידי ביטוי בדרכים שונות ובכך מגשר על נטיות מנוגדות הקיימות בו (ובכולנו), כאדם וכאמן.  

 

ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist